Q Acoustics 1010 satelliet / zwart, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Q Acoustics 1010 satelliet / zwart, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RexManning 16-12-2008

Ik heb de 1010i's nu al een tijd en ook de center van Q Acoustics. Vind op zich onderstaande mening nogal kort-door-de-bocht; een liefhebber van KEF geluid moet inderdaad niet naar deze topspeakers luisteren; Q Acoustics zal mooi passen bij mensen die houden van warm, engels geluid.

Heb ze zelf indertijd vergeleken met KEF en Mordaunt Short. Kef voor mij veel te hoog, schel, fel en helder. MS weer te wollig. De Q Acoustics 1010i doet precies wat je wilt voor het geld en het formaat!

Vanwege formaat niet al te veel laag, dus dat compenseer je met een goede sub.

Overigens is design ook persoonlijk, maar ik vind de afgeronde hoeken juist super en het houtfineer van hoge kwaliteit, de nerven zitten er goed in.

Kortom, een van mijn beste aankopen ooit!

her 12-12-2008

ik vindt deze speaker slecht klinken
geen mid geen sprankelend hoog
erg vlak allemaal, heb ze gelukkig kunnen ruilen.
1010i is nieuw de oude type is 1010 zonder de i.deze klinken wel goed
heb nu de kef c1 deze klinken stukken beter kijk even verder voor je de 1010i wilt aanschaffen
voor minder geld koop je veel beter
wharfedale 9
tannoy f 1
kef c1

Dennis-review1010 21-08-2008

Was nodig toe aan een paar nieuwe speakers, aangezien ik hiervoor de JBLSCS200.5 satelieten gebruikte en om stereo te luisteren naar twee van deze kleintjes werd ik op een gegevn moment zat.
ben toen naar de winkle gegaag waarvan ik wist dat ze Q acoustics verkochten en de 1010 vergeleken met de 1020 en het verschil is minimum. nauwelijks te horen terwijl de grote van de speakers van de 1010 mij meer aansprak. Dus heb de 1010 gekocht.
Ben zo enthousiast over dit merk dat ik nu al naar de 1050i aan het kijken ben. het geluid is schitterend en detail rijk. Al mijn muziek lijkt herboeren en de kwalitiet van de behuizing is gewoon enorm goed je zou ze veel duurder in schatten. absoluut geen schel geluid ook niet echt warm gewoon neutraal maar toch heel prettig om naar te luisteren zonder luister moeiheid te krijgen. En met de bas van deze kleintjes zit het ook wel goed... ongelooflijk wat ze eruit weten te krijgen.

test muziek:

Katie Melua
Vangelis
Amy Macdonald
Trance Energy
Madonna Concert, confessions Tour

Ik hoop dat ik eerders een review voor de 1030i of 1050i kan schijven, kijk er nu al weer naar uit om nog meer dingen van dit merk aan te schaffen...

pfhh 19-06-2007

Volgenseen Hifi blad de beste klein formaat standmounters die zij ooit gehoord hebben, en zo zijn er nog meer goede reviews m.b.t. de 1010. Dit zijn de kleinste speakers van Q Acoustics maar ze klinken o zo groots alsof het lijkt dat je naar een zuil luisterd. Ik heb er 4 van in mijn HT (met sub en center van dit merk) maar ook stereo staan ze hun mannetje: ze vullen met gemak een doorsnee huiskamer. Ik heb ze nu bijna 2 jaar in bezit en sta nog steeds versteld van deze kleintjes. Het klankbeeld is neutraal met een goed en vrij aardig laag (voor dit formaat), mooi midden en helder hoog. Stereobeeld is breed en daarom lijkt het al alsof je naar iets veel groters luisterd. Grote broer 1020 klinkt wat voller (laag en mid) en geeft net iets meer detail door dan de 1010.
Design is ronduit top: geen lelijke hoeken, contrasterend front bv alu kleur bij maplefineer, grille van metaal etc.
Duurzaamheid is ongekend voor dit geld. Ik heb ze nu 2 jaar en ééntje is ooit van een stand gevallen=70cm hoogte. Viel niks te zien aan speaker, maar wel put in mijn dure laminaat. Heb eens een unit losgeschroefd om binnenin een kijkje te nemen. Alle kabels zitten netjes gesoldeerd en géén kabelschoentjes. Wanden zijn goed (netjes verlijmd) en voldoende bekleed met dempingsmateriaal en geen losse stukjes schapenwol o.i.d. Hoewel dit speakertje klein van formaat is, zijn de wanden zeker van 2cm dik MDF. Ook vanbinnen dus klasse voor weinig. Deze speaker doet zijn naam 1010 eer aan.

Sandervdv 02-03-2007

Na een review in de What HiFi? was ik enthousiast gemaakt voor deze speakertjes, ze leken mij ideaal om aan de muur te hangen op mijn werkplek. Ze bleken echter in Nederland bij geen enkele dealer te krijgen.

Nu heb ik ze via het internet gekocht en ik ben tot dusver zeer tevreden over deze kleine hifi luidsprekers.

Kwa design vind ik het formaat en de vorm erg mooi, en samen met de optionele beugels zijn ze erg eenvoudig op te hangen, zonder dat je hoeft te boren in de speakers. Het houteffect is wat minder mooi, de buitenkant is van kunstsof en dat kan echt fineer niet evenaren. De frontjes zijn bevestigd d.m.v. magneetjes, mooi afgewerkt.

Ze klinken ook nog eens lekker, gewoon een mooi open eerlijk geluid met veel detail. Zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding.